loading...

وکیل | مشاوره حقوقی | وکیل دادگستری

وکیل , مشاوره حقوقی , وکیل دادگستری , وکیل حقوقی , وکیل خانواده , وکیل ملکی

وکیل بازدید : 63 1398/07/21 نظرات (0)

حضانت : حضانت به معنی نگهداری است ، برای نگهداری و حضانت طفل مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد و پس از آن با پدر است و بعد از ۷ سالگی در صورت بروز اختلاف حضانت با رعایت مصلحت کودک ، به تشخیص دادگاه می باشد و هر یک از پدر و یا مادر که طفل تحت حضانت او نمی باشد حق ملاقات طفل خود را دارد و تعیین زمان و مکان و سایر جزئیات مربوط به آن در صورت اختلاف بین پدر و مادر با محکمه خواهد بود . 

طفل را نمی توان از پدر یا مادری که حضانت با اوست گرفت مگر در صورت وجود علت قانونی و یا عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی پدر و یا مادر طفل . 

موارد و مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی پدر و یا مادر طفل : 

1 – اعتیاد زیان آور به الکل ، مواد مخدر و قمار .

2 – اشتهار به فساد اخلاقی و فحشاء

3 – ابتلاء به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی 

4 – سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء و تکدی گری و قاچاق

5 – تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف .

وکیل بازدید : 68 1398/07/19 نظرات (0)

مطالبه وجه : هنگامی که یک شخص وجه و یا وجوهی را از شخص دیگری طلب داشته باشد و بدهکار از پرداخت بدهی خودداری نماید ، برای رسیدن به طلب خود می بایست اقدام قانونی در جهت مطالبه وجه انجام دهد ، مطالبه وجه می تواند بر اساس چک ، سفته ، رسید ، فاکتور ، قرارداد و تعهد مالی ، فیش بانکی یا پرینت حساب و یا شهادت شهود باشد .

در خصوص مطالبه وجه سفته و برای اینکه سفته دارای وصف و ویژگی اسناد تجاری باشد ابتدا می بایست سفته در مهلت قانونی واخواست شود و پس از آن دادخواست مطالبه وجه سفته را مطرح کرد اگر چه وجه سفته را نیز می تواند بدون واخواست مطالبه نمود و دادخواست آنرا مطرح کرد ولیکن در این صورت سفته وصف و ویژگی اسناد تجاری را نخواهد داشت .

در خصوص فاکتور باید گفت که فاکتور می بایست به امضاء بدهکار رسیده باشد چرا که فاکتور فاقد امضاء یا اثر انگشت بدهکار ، نمی تواند مثبت بدهی باشد مگر در کنار دلیل یا قراین و امارات دیگر .

در خصوص وجوهی که بابت قرض دادن به حساب بدهکار واریز شده ، علاوه بر فیش بانکی و یا پرینت حساب بهتر است که دلیلی وجود داشته باشد که نشان دهد وجه و یا وجوه واریزی بابت قرض بوده است .

دادخواست مطالبه وجه : می توان با تنظیم دادخواست مناسب دعوی مطالبه وجه خود را مطرح نمود و برای این منظور نیز می توان برای مشاوره و تنظیم متن دادخواست مناسب به وکیل دادگستری مراجعه نمود و پس از تهیه متن دادخواست مناسب به دفتر خدمات الکترنیک قضایی مراجعه نموده و متن دادخواست مطالبه وجه را به متصدی مربوطه داده تا آنرا در سیستم دفتر خدمات تایپ  ، وارد و ثبت نماید .

هنگام مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت دادخواست می بایست اصول مستندات ، اصل کارت ملی و همچنین کارت عابر بانک خود را نیز جهت پرداخت هزینه دادرسی و هزینه ثبت دادخواست به همراه داشت و چنانچه قبلاً درسامانه ثنا یا سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت نام نشده باشد ، با توجه به اینکه ثبت نام آن الزامی است ، در دفتر خدمات الکترونیک قضایی اینکار نیز انجام خواهد شد .

پس از ثبت دادخواست مطالبه وجه ، پرونده به صورت الکترنیکی به مرجع قضایی ارسال و ارجاع خواهد شد که در این صورت پس از مدت کوتاهی از ثبت دادخواست پیامکی حاوی شماره پرونده به تلفن همراه ارسال خواهد شد و طی آن اعلام می شود که پرونده جهت رسیدگی به کدام مرجع ارسال شده است .

دادخواست هایی که مبلغ خواسته آنها یعنی مبلغی که مورد مطالبه قرار گرفته بیش از بیست میلیون تومان باشد جهت رسیدگی به دادگاه مربوطه ارجاع می شود و چنانچه مبلغ خواسته بیست میلیون تومان و یا کمتر باشد ، دادخواست جهت رسیدگی به شورای حل اختلاف مربوطه ارجاع خواهد شد . 

مطالبه وجه چک : علاوه بر اینکه وجه چک را می توان از روش فوق مطالبه نمود و تقاضای محکومیت خوانده را نمود ، وجه چک می تواند به دو روش دیگر نیز مطالبه شود ، یکی از طریق تقاضای صدور اجرائیه نسبت به کسری مبلغ چک و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی است بدون اینکه نیاز به صدور حکم از دادگاه یا شورای حل اختلاف باشد که این درخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و جهت رسیدگی به دادگاه صالح ارجاع می شود ، دادگاه مکلف است در صورت وجود شرایط زیر حسب مورد علیه صاحب حساب ، صادر کننده یا هر دو اجرائیه صادر نماید و این شرایط عبارتند از یک ـ در صورتی که در متن چک، وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی نشده باشد ، دو ـ در صورتیکه در متن چک قید نشده باشد که چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است ، سه ـ در صورتیکه گواهینامه عدم پرداخت به دلیل دستور عدم پرداخت طبق ماده (14) قانون صدور چک و تبصره‌های آن صادر نشده باشد .

روش دیگر مطالبه وجه چک از طریق تقاضای صدور اجراییه در اداره اجرای اسناد رسمی است و برای مطالبه وجه چک از این روش ، توقیف اموال بدهکار در صورت موجود بودن اموال و ممنوع الخروج نمودن بدهکار میسر می باشد .

وکیل بازدید : 50 1398/07/18 نظرات (0)

طبقات ارث

طبقات ارث به سه طبقه تقسیم می شوند طبقه اول ، طبقه دوم و طبقه سوم که به شرح زیر است: 

طبقه اول ارث :

درجه اول: پدر و مادر و اولاد متوفی

درجه دوم : اولاد اولاد (نوه ها)

درجه سوم : اولاد اولاد اولاد (نبیره ها)

توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه در صورتیکه میت اولاد یا اولاد اولاد نداشته باشد و ربع ( یک چهارم ) ترکه برای زوج و ثمن (یک هشتم) آن برای زوجه در صورتیکه میت اولا یا اولا اولاد داشته باشد .

طبقه دوم ارث :

درجه اول : جد ( پدر پدر و پدر مادر ) و جده ( مادر پدر و مادر مادر) و برادر و خواهر

درجه دوم : پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر

توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه .

طبقه سوم ارث :

ا – عمو و عمه و خاله و دایی درجه ( درجه اول) و اولاد آنها ( درجه دوم)

2 – عمو و عمه و خاله و دایی پدر و مادر ( درجه اول) و فرزندان آنها (درجه دوم)

توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه .

 

 

وکیل بازدید : 49 1398/07/17 نظرات (0)

ارتباط با وکیل

برای ارتباط با وکیل جهت وکالت و یا مشاوره حقوقی حضوری می توان با شماره تلفن دفتر وکالت تماس گرفت و برای مشاوره حقوقی تلفنی می توان با شماره تلفن های مشاوره حقوقی تماس گرفت . 

 

 

 

 

وکیل بازدید : 59 1398/07/17 نظرات (0)

وکیل , وکیل دادگستری

وکیل : كسي است كه به موجب عقد وكالت و از جانب موكل خود ، نايب انجام امري مي شود.

وکیل دادگستری : وکیل دادگستری شخصی است حقیقی که به موجب قانون دارای پروانه وکالت بوده و مجاز به ارائه مشاوره حقوقی به اشخاص و انجام  وکالت در دادگستری نسبت به موکلینی که به او وکالت می دهند ، می باشد و این موضوع مانع از وکالت وکیل دادگستری در سایر مراجع یا ادارات نخواهد بود .وکلای دادگستری که مجاز به انجام وکالت در دادگستری می باشند حسب مورد و با توجه به حدود صلاحیت انجام وکالت در پرونده ها ، به وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو تقسیم می شوند .

وکالت در مراجع قضایی : وکالت در دادسرا ، دادگاه و شورای حل اختلاف ، توسط وکیل دادگستری انجام می شود ، وكيل دادگستری در کلیه مراحل رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری می تواند حضور داشته باشد و هر شخص می تواند با مراجعه به وكيل دادگستری در هر یک از مراحل اعم از شورای حل اختلاف ، دادسرا، دادگاه کیفری ، دادگاه حقوقی ، دادگاه خانواده ، اجرای احکام حقوقی ، اجرای احکام کیفری ، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور ، به وکیل دادگستری وکالت اعطا نماید .

مشاوره حقوقی : قبل از اقدام نسبت به موضوعات حقوقی اعم از معاملات و تنظیم قرارداد ، طرح دعوی حقوقی و یا دفاع از دعاوی مطروحه با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری و با کسب آگاهی از موازین قانونی ، موقعیت خویش را در مسائل و مشکلات احتمالی و یا بوجود آمده سنجید و سپس اقدام به انجام معامله ، تنظیم و انعقاد قرارداد و یا اقدام قانونی نمود ، مشاوره حقوقی فقط مختص به قبل از انجام امورات حقوقی نبوده و در صورت بوجود آمدن مسائل حقوقی  نیز می توان با وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی نمود و مشاوره حقوقی میتواند برای اعطای وکالت به وکیل دادگستری و یا آگاهی از موارد قانونی و موقعیت حقوقی خویش و یا اقدام برای انجام امورات حقوقی توسط خود شخص باشد ، مشاوره حقوقی می تواند اشخاص را از مشکلات حقوقی احتمالی بدور داشته و یا از درگیر شدن اشخاص با مسائل و مشکلات بیشتر ، بکاهد .

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
وکیل پایه یک دادگستری , مشاوره حقوقی , وکالت , وکیل تلفن دفتر وکالت 66432184 (تهران) - تلفن مشاوره حقوقی 9099070262 تماس از طریق تلفن ثابت
لینک دوستان